2021. március 05


A HR menedzsment számos területe érintett Compliance szempontból. Az ebből fakadó kockázatot a Compliance követelmények figyelembevételével lehet mérsékelni. De, hogy pontosan mik is ezek a szempontok és mit takar a HR Compliance szolgáltatás, kinek és mikor érdemes igénybe vennie, ez mind kiderül cikkünkből, melyben Ladics Viktória a Grant Thornton Magyarország Head of HR Services vezetőjével, Vajna Zsófiával beszélgetett.

Ladics Viktória (LV): Zsófi, pontosan mit jelent a Compliance kifejezés?
Vajna Zsófia (VZS): Compliance, vagyis megfelelőség valamilyen szabálynak, irányelvnek, előírásnak. Célja, hogy egy vállalat, illetve szervezet külső és belső tevékenységét tekintve is megfeleljen az irányadó törvényi, szervezeti és olykor erkölcsi/társadalmi szabályoknak.

LV: Mit takar a HR Compliance szolgáltatás?
VZS: Ez egy megfelelőségi vizsgálat, melyre két irányból érkezhet hozzánk megkeresés.
Egyrészt olyan cégtől, aki tudja, mit szeretne feltárni, átvizsgálni. Például: csak a munkaszerződéseket vagy csak a belső szabályzatokat.
Másrészt olyan ügyféltől, aki először csak egy diagnosztikát kér tőlünk.

LV: Hogyan néz ki a HR compliance folyamata?
VZS: Első körben készül egy ügyfélre szabott kérdőív, majd bekérünk minden olyan dokumentumot (munkaszerződés, munkaköri leírás, munkaidő nyilvántartás) amely a kért vizsgálat fókuszpontját alkotja.
Ezeket átnézzük, és közben egyeztetünk még az ügyféllel. A diagnosztika során feltárjuk, hogy az egyes munkaügyi területek (bérszámfejtés, beléptetés, kiléptetés, javadalmazási terület, premizálás, munkaügyi belső viták, ellenőrzések, figyelmeztetések rendszere), hogyan működnek, a helyben kialakult folyamatok és gyakorlat mennyire követi le a jogszabályi hátteret, igazodik-e ahhoz, emellett kitérünk arra is, hogy van-e olyan folyamat, amire a szabályozások miatt szükség lenne, de jelenleg nincs a cégnél.
Erről egy összefoglaló feltáró anyagot (diagnózist) készítünk a megbízónak.
A diagnózisban termesztésen javaslatokat is teszünk arra vonatkozóan, hogy mik azok a folyamatok, amiket javítani kell és mik azok a dokumentumok, amelyek használatát be kell vezetni. Ez képezi a további folyamatfejlesztések alapját, melyet, ha az ügyfél kéri, akkor mi is meg tudunk csinálni.

LV: Meddig tart egy ilyen HR Compliance vizsgálat?
VZS: Maga az alap Compliance vizsgálat és a diagnosztika egyszeri és kb. 1 hónapos időszak alatt készülhet el. Az ezt követően felállított változtatások elvégzéséhez tudunk még további segítséget és megoldásokat kínálni, valamint a kialakítást is el tudjuk végezni. Amennyiben szükséges és igény van rá, az üzemeltetésében is tudunk segíteni.

LV: A HR Compliance szolgáltatás eredménye forintosítható?
VZS: Igen. Egyrészt maga a szabálykövetés mindig kifizetődő. Másrészt, ha a munkáltatónál rendben vannak a dokumentumok, akkor azzal elkerülhetőek az ellenőrzések során várható büntetési tételek vagy akár jogviták költségei is. Emellett pedig a folyamatok felülvizsgálatával fejlődik a munkamódszer, ami az adminisztrációs és a munkaköltség csökkentést is jelent(het)i.

LV: Mik a jellemző ügyfél esetek?
VZS: A leggyakoribb a munkaszerződések és a munkajogi területek átvizsgálása, a bonyolult munkavégzési rendszerekben pedig a munkaidő nyilvántartások alkalmazása és vezetése és persze a teljes szervezetdiagnózis, a hiányzó és javítható folyamatok feltárása valamint a folyamatfejlesztés.

LV: Van a HR Compliance szolgáltatásnak szektorspecifikussága?
VZS: Nincs. Ez mindenkinek hasznos lehet. Annak is, aki azt érzékeli, hogy a szervezeten belül „gazdátlanná” vált a munkaügyi adminisztráció és annak is, aki szeretné biztonságban tudni a szervezet ilyen működését. Ez lehet egy 60 fős vállalat vagy akár egy 600 fős is, mint ahogyan gyártócég vagy akár szolgáltató is.

LV: Mik a legfőbb kockázati pontok egy cég életében?
VZS: A munkajogi megfelelőség nagy hangsúlyt kap, hiszen ezek a jogviták a legproblémásabbak a cégeknek. De ugyanilyen lehet egy, munkaügyi ellenőrzési szempontból kiemelt szektorban működő munkáltatónál (kereskedelem, építőipar) a munkaidő nyilvántartások hiánya vagy hiányosságai.
A mi szolgáltatásunk igénybevételével elébe lehet menni az évekig elhúzódó munkajogi pereknek, kártérítéseknek, vagy a visszamenőleges hatályú döntések miatti megnövekedett adminisztrációnak.

LV: Van lehetőség előminősítésre mielőtt egy nagy projektet megrendelünk?
VZS: Igen, ahogyan azt már korábban is említettem, a diagnózis felállítása lehet az első lépés.
Ez főképp azoknak lehet hasznos, akik egyáltalán nem látják még át a szervezetük munkaügyi adminisztrációját, működését. De a tapasztalat azt mutatja, hogy még azoknak is tudunk újat mutatni, akik évek óta látják a problémát.

LV: A közös munka során edukáljátok is a HR-eseket?
VZS: Igen, és nem csak őket. Az átadott és kialakított működő folyamatokban, rendszerekben van egy nagyfokú alkalmazási és üzemeltetési rész is, hisz a szabályrendszert folyamatosan be kell tartani. Erre fel kell készíteni a leendő munkavállalót, HR-est, munkaügyest, vezetőt. Ezeket mi vállaljuk.

LV: Hol érhetnek el Titeket az ügyfelek?
VZS: Budapesten és Győrben is van irodánk, ahol várjuk a megkereséseket.
https://www.grantthornton.hu/rolunk/elerhetosegeink

Köszönöm a beszélgetést, Zsófi!



Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • agco
  • pepco-logo
  • persecutor
  • mortoff
  • cafe-commonications-logo
  • celanese
  • avon
  • microsoft
  • mazars
  • bd
  • delta
  • lufthansa
  • nec
  • ingatlan
  • mvm
  • spar
  • kpmg
  • fundamenta
  • alma
  • gyokerek-es-szarnyak
  • jti
  • nuskin
  • spice
  • sanofi
  • blackbelt
  • adr
  • dtz
  • t-home
  • mondalez
  • knorr
  • balabit
  • commerzbank
  • mupa
  • metro
  • kilgray
  • accace
  • zoboki
  • gdf-suez
  • ge
  • cisco
  • exim
  • heineken
  • ing
  • monsanto
  • abacus-medicine
  • elmu
  • graphisoft
  • bator
  • p2m-logo
  • mavir
  • hps-group
  • kleffmann
  • bonafarm
  • dbh
  • borsodi-sorgyar-logo
  • adevinta-logo
  • kuka-logo
  • etyek
  • fkf
  • molson
  • mnb
  • ot
  • eon
  • schibsted2
  • generali
  • euralis
  • eurolog
  • vatera
  • inter
  • thyssenkrupp
  • scitec
  • zinemath
  • edigital
  • unilever
  • bisnode
  • doka
  • caussade1
  • knh-logo
  • progressive
  • sandoz
Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1061 Budapest, Andrássy út 29.

HR Partner Consulting
Családbarát vállalat
KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is
Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményinkről!

©2021 HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére

HR Partner Consulting
Sütihasználati tájékoztató

A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.