2021. augusztus 27


Másfél éve belecsöppentünk ebbe a félig-meddig ismeretlen világba, kialakítottunk szokásokat, ezzel is egyszerűsítve a mindennapi életünket. 
A nyáron több szervezet bizonyos keretek között engedélyezte a munkahelyre bejárást, de vannak olyanok is, akik a hibrid megoldásra álltak át, vagy továbbra is a home office-t támogatják. 
Nagyfokú rugalmasságra van szükség a vezetőtől és csapatától, hogy ezeket az együttműködési módokat kombinálják, váltakoztassák. 
Mindez magával von olyan kérdéseket, mint kontroll, bizalom, határtartás.
Mielőtt beköszönt az ősz, érdemes megállni egy pillanatra és önreflexiót végezni.
  • Hogy is vagy Te a virtuális világgal?
  • És a csapatod hogy van vele?
  • Mi működött jól a kapcsolattartásban, kommunikációban, együttműködésben?
  • Miben szeretnétek fejlődni?
  • A mostani online működés hogyan támogatja az elérendő céljaitokat?
Cikkünkben 3+1 olyan szempontot találsz, amelyet vagy önállóan, vagy egy coach támogatásával érdemes végig gondolni. 
Miután saját magadnak megválaszoltad őket, érdemes átbeszélni ezeket a kérdéseket a csapatoddal is. 
A közösen kialakított együttműködési normák biztonságosabb teret tudnak nyújtani, ami jobb hangulatú és hatékonyabb munkavégzést eredményez. 
1.) Melyik platform vált be Neked/Nektek leginkább? 
Sok helyen kötött, hogy milyen alkalmazásokat lehet használni. Ennek ellenére lehetőségünk van több csatornán keresztül kommunikálni: telefon, e-mail, vállalati chat, Zoom, Google Meet, Microsoft Teams, Skype for Business, stb.
  • Melyik megbeszélésre melyik platform vált be jobban?

Az is érdekes tapasztalat, hogy hogy vagyunk azzal, hogy magunkat is látjuk. A Zoomban pl. van olyan opció, hogy magamat ne lássam, míg a többiek látnak.

  • Ezzel a lehetőséggel élve hogyan alakul a figyelmed?
  • Hogyan osszátok meg egymás közt a technológiai tapasztalatokat?

2.) Mire van szükséged, hogy jól/jobban érezd magad benne?

Fontos az önismeret, igényeink kommunikálása, a másik ismerete, mások szükséglete felől érdeklődni annak érdekében, hogy gördülékenyebben menjen a távmunka. 

  • Mennyi időre van szükséged/szükségetek, hogy megérkezz/megérkezzetek egyik meetingből a másikra? 

A coachingjaink során azt tapasztaljuk, hogy az online munkavégzés következtében nagyon zsúfolt lett a vezetők, csapattagok időbeosztása. Nincs szükség fizikailag átmenni A-ból B-be, így ezt az időt is ki lehet tölteni munkával. 

Azonban az „átzsilipeléshez” mégis szükség van időre. Ezért érdemes két megbeszélés között egy kis szünetet hagyni. Elő- és felkészülni, hogy jelen tudj lenni. 

Épphogy csak átkattintanak egy értekezletről, és fizikailag már ott is vannak a kis képkockában.

Mentálisan, érzelmileg azonban lassabban megy a fókuszváltás. Ezért érdemes megérkeztetni őket. Akár egy-két perc befelé figyeléssel, akár reflexiós kérdésekkel: 

  • Mire van szükséged ahhoz, hogy jelen tudj lenni?
    Lehet, hogy egy pohár víz, három perc technikai szünet elég ahhoz, hogy a másik teljes figyelmével jelen tudjon lenni. Bizalomépítő, hogy teret adsz az öngondoskodáshoz. 
  • Téged mi segít abban, hogy gondolatban átállj?
  • Hogyan biztosítod, hogy a beszélgetőtársa(i)d megérkezzenek, jelen legyenek?
  • Milyen az értekezleteitek hangulata, energiaszintje? 
3.) Hogyan kapcsolódsz be egy beszélgetésbe? Kamerával vagy anélkül? 
A könnyebb kapcsolódás érdekében fontos, hogy lássátok egymást. 

Páros-, csoportos-, és csapatmunkáknál is a non-verbális kommunikáció gazdagabbá teszi az üzenetet, megértést. Azonnali visszajelzést olvashatsz le az arcokról, hogyan hatott rájuk, amit megosztottál. 

Rengeteg feltételezés kikerülhető azáltal, hogy visszacsatolást kapsz a képernyőről: „figyelnek engem, érdeklődve hallgatják, amit mondok”. Ez pedig könnyíti az interakciót, növeli a bizalmi szintet. 

  • Milyen tapasztalatod van non-verbális kommunikáció terén?
  • Miket veszel észre a másikon?Milyen feltételezéseid vannak?
  • Honnan eredhetnek?
  • Mennyire adsz visszajelzést arra, hogy hogyan hat rád a másik üzenete?
+ 1 Hogyan adsz teret a kötetlen beszélgetéseknek? 
Többektől hallottuk, hogy ami leginkább hiányzik az irodai életből, az a spontán találkozások, beszélgetések a folyosókon, étkezőben, kávégépek előtt. 
Ami eddig felesleges csevegésnek tűnt, kiderült, hogy fontos információforrás, lelki támasz, informális kommunikációs csatorna, amin keresztül több probléma megoldható gyorsabban, könnyebben. 
Az egyik vezető ügyfelünk például péntekenként egy órás kötetlen beszélgetést szervez a csapatának, ahol bármiről beszélgethetnek, kivéve a munkáról. 
  • Te hogyan kapcsolódsz a csapatodhoz?
  • Mi segíti növelni a bizalmi szintet?
Te még milyen kérdéseket tennél fel magadnak? És a csapatodnak?
Szempontjaink és a kérdéseink reméljük segítenek eldönteni, hogy 
  • milyen új szokásokra van szükségetek, (Start)
  • mi az, ami már nem szolgál Titeket és el akarjátok hagyni (Stop)
  • és azt is, hogy mi az, ami bevált és folytatni szeretnétek (Continue).
Ha még keresed, a válaszokat vagy jól jönne egy közös gondolkodás, akár egyéni akár csapatszinten, akkor coach szakértői csapatunk örömmel áll a rendelkezésedre. 
Részletekért keresd Coach Üzletágunk vezetőjét, Bedő Kingát (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)!
A cikk szerzője: Benkő Brigitta, coach (PCC), szervezetfejlesztő, AL Team coach, tréner


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • mnb
  • mupa
  • accace
  • zinemath
  • vatera
  • blackbelt
  • bonafarm
  • kleffmann
  • bd
  • sanofi
  • bator
  • kilgray
  • schibsted2
  • generali
  • borsodi-sorgyar-logo
  • zoboki
  • ot
  • caussade1
  • dtz
  • dbh
  • progressive
  • ingatlan
  • ge
  • p2m-logo
  • mvm
  • gyokerek-es-szarnyak
  • spice
  • graphisoft
  • celanese
  • alma
  • t-home
  • commerzbank
  • fkf
  • sandoz
  • avon
  • microsoft
  • metro
  • cisco
  • mavir
  • molson
  • eon
  • mortoff
  • nuskin
  • delta
  • kuka-logo
  • euralis
  • etyek
  • thyssenkrupp
  • balabit
  • hps-group
  • jti
  • adevinta-logo
  • eurolog
  • bisnode
  • lufthansa
  • monsanto
  • scitec
  • spar
  • kpmg
  • exim
  • knh-logo
  • inter
  • mondalez
  • doka
  • abacus-medicine
  • agco
  • elmu
  • ing
  • nec
  • pepco-logo
  • unilever
  • edigital
  • fundamenta
  • mazars
  • heineken
  • adr
  • persecutor
  • cafe-commonications-logo
  • knorr
  • gdf-suez
Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1061 Budapest, Andrássy út 29.

HR Partner Consulting
Családbarát vállalat
KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is
Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményinkről!

©2021 HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére

HR Partner Consulting
Sütihasználati tájékoztató

A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.