2020. szeptember 29


Ahogyan a korábbi években az online vállalati tréningeket a magyarországi cégek csak mint második lehetőséget választották a közös fizikai térben tartott képzésekkel szemben, úgy lett mostanra a teljesen, vagy részben online képzés egy magától értetődő és jól bevált megoldás.
 
Az online képzésekkel kapcsolatban gyakran felmerülő aggodalomként találkoztunk azzal, hogy nem ad elég lehetőséget élő interakciókra, nehezebb megtartani a fókuszt és a résztvevők számára egy magányos, kevéssé élményszerű tanulást ad. Erre kerestük és meggyőződésünk szerint találtuk meg a választ az elmúlt évek tapasztalatai alapján.
 
Sok gondolkodás, tapasztalatgyűjtés és visszajelzések alapján történő módosítások eredményeképpen alakítottuk ki online képzési gyakorlatunkat. Elsődleges cél volt, hogy kompromisszumoktól mentesen, magas minőségi elvárásoknak megfelelő, résztvevői felelősségvállalást, gyakorlást, valamint a beépülést megerősítő élményt tudjunk nyújtani. Ezek nélkül minden online képzés csak szegényes helyettesítése tud lenni az offline tréningeknek. Tapasztalatainkat öt lényeges pontban foglaltuk össze. 
 
1. Kisebb csoportméret – minőségi, egyéni figyelem
 
Elsőként a csoportjaink méretét kellett újragondolnunk. Online tréningeknél a kisebb csoportméret mellett tud kialakulni az a csoportbizalom, pszichológiai biztonság és oldottság, ami a tanuláshoz szükséges, valamint elegendő teret enged a résztvevőknek tapasztalatmegosztásra és gondolataik kifejtésére. Figyelembe véve az online platformok kialakítását, ezt a csoportméretet 6, maximum 8 főben határoztuk meg. Ez a csoportméret összhangban van a legtöbb online platform által kezelhetően támogatott létszámmal is. 
 
2. Rövidebb tréningblokkok – fókuszált, intenzív tanulás
 
Kisebb csoportban, intenzívebb fókusszal megváltozik a hatékony munkára fordítható idő hossza is. Ezért a második nagyon fontos dolog, amihez érdemesnek tartottuk hozzányúlni, az egyes tréningblokkok hossza. Mély, attitűdbeli változásokat az érzelmi agyunkban fókuszált tanulással, erős motivációval lehet elérni. Online térben a koncentráltabb fókusz miatt ez az erősen motivált idő lerövidül, így programjainknál 1,5-3 órás blokkokat találtunk ideálisnak. Ez edzi a figyelmi fókuszt és tanítja a proaktivitást és önfegyelmet is.
 
3. Gyakorlatibb feladatok – aktívan a képernyő előtt
 
Kiemelten fontosnak tartjuk minden programunknál a megfelelő mennyiségű gyakorlatot az elmélet mellett. Online képzéseinknél nem láttunk okot a tapasztalataink szerint ideálisnak tartott 80% gyakorlat – 20% elmélet aránytól való eltérésre. Az igazi kérdés úgy fogalmazódott meg, hogy ezt a 80% gyakorlatot milyen módon tudjuk az online térben élményszerűvé és a tanulást leginkább támogatóvá tenni. A válaszul kifejezetten online tréningekre szabott innovatív, interaktív és egyedi gyakorlatok megtervezésénél kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy az x-, y- és z generáció egyedi igényeihez is alkalmazkodjunk, hogy a beépülés maximális lehessen.
 
4. Vertikális fejlesztés – tanulás testtel-lélekkel
 
Miközben a legtöbb tréning, bár ígéri a gyakorlati megközelítést, mégis nagyrészt csupán horizontálisan fejleszt, vagyis a rengeteg információ, amit a résztvevő kap, csak a megértést szolgálja, de mivel az érzelmi agy nem kerül bevonásra valóban használni nem tudja/nem motivált/nem elég bátor a programot követően. Különösen igaz ez az online tréningek esetén, ami a sok más tréning esetében az információk átadására korlátozódik. Nálunk a tréning sikerét a tanultak alkalmazhatóságában mérjük, ezért olyan meta-készségeket fejlesztünk online tréningjeink során, mint például a figyelmi kapacitás, empátia, rugalmas ellenállóképesség, amelyek fejlesztésének hatására kutatásokkal alátámasztva számos olyan területen kezd sokkal jobban dolgozni a résztvevő, ami az együttműködést erősíti. 
 
5. Átívelő feladatok – alkalmak helyett folyamat
 
Sokéves tapasztalatunk azt mutatja, hogy az egyes tréning alkalmak közti idő hatalmas lehetőség a tanultak elmélyítésére. Online tréningek esetében ez a koncentráltabb találkozások miatt fokozottan igaz, ezért a résztvevők a hatékonyabb beépülés támogatását célzó, a képzés ívébe organikusan belesimuló feladatokat is kapnak. Ezek a feladatok a tanultak elmélyítése mellett segítik a ráhangolódást, felkeltik a motivációt és kíváncsiságot, így a résztvevők az idő múlásával egyre fogékonyabban és jobban bevonódva vesznek részt az alkalmakon. 
 
Számunkra egy rendkívül izgalmas fejlődési út volt megtalálni azokat az online megoldásokat, amik a résztvevők számára könnyen befogadható tanulási élményt biztosítanak. Meggyőződésünk, hogy az online képzés nem az egy fizikai térben tartott programok helyettesítő megoldása, hanem önálló, sok esetben hatékonyabb új lehetőség a fejlesztést tervező cégek számára.
 
A fentebb bemutatott filozófiánk szerint kialakított online képzési portfóliónk igény szerint elérhető.
 
A cikk szerzője: Dr. Németh Ágoston (tréner, coach)


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • mortoff
  • thyssenkrupp
  • zoboki
  • unilever
  • nec
  • elmu
  • inter
  • eon
  • gdf-suez
  • lufthansa
  • sanofi
  • balabit
  • blackbelt
  • generali
  • avon
  • ing
  • accace
  • eurolog
  • abacus-medicine
  • progressive
  • scitec
  • ingatlan
  • alma
  • monsanto
  • borsodi-sorgyar-logo
  • delta
  • dbh
  • dtz
  • kilgray
  • bisnode
  • cisco
  • cafe-commonications-logo
  • mazars
  • adr
  • nuskin
  • spice
  • metro
  • knorr
  • caussade1
  • p2m-logo
  • graphisoft
  • sandoz
  • doka
  • hps-group
  • t-home
  • kpmg
  • agco
  • zinemath
  • exim
  • edigital
  • mnb
  • persecutor
  • gyokerek-es-szarnyak
  • bator
  • mupa
  • euralis
  • schibsted2
  • spar
  • bonafarm
  • adevinta-logo
  • celanese
  • heineken
  • mondalez
  • vatera
  • knh-logo
  • mavir
  • fkf
  • kleffmann
  • mvm
  • ot
  • molson
  • kuka-logo
  • ge
  • fundamenta
  • commerzbank
  • jti
  • microsoft
  • bd
  • pepco-logo
  • etyek
Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1061 Budapest, Andrássy út 29.

HR Partner Consulting
Családbarát vállalat
KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is
Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményinkről!

©2021 HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére

HR Partner Consulting
Sütihasználati tájékoztató

A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.