Az interkulturális kommunikáció minden olyan szervezetben fontos együttműködés-fejlesztési dimenzió, ahol többféle nemzetiségű, kulturális hátterű munkatárs dolgozik együtt. Az együtt dolgozás olyan hétköznapi apróságai, mint akár egy kedves kis viccelődés félreértelmezése vagy egy másik kultúra íratlan szabályainak nem tudatos megsértése is okozhatnak olyan kellemetlen élményeket, melyek akár hosszú időre meghatározhatják a csapaton belüli együttműködés minőségét. A kultúra, amelyben szocializálódtunk ugyanis mindannyiunk attitűdjeit, habitusát meghatározza, olyan mély viselkedési rétegeinket is befolyásolja, amelyeknek tudatában sem vagyunk: Milyen hatalmi távolság a komfortos nekem munkatársként/vezetőként? Mit jelent a csend a feltett kérdéseimet követően? Milyen távolságra állhat tőlem az éppen odalépő kollégám, ahhoz, hogy az információra és ne arra figyeljek, hogy zavar, amilyen közel/távol áll? És még sorolhatnánk a hasonló kérdéseket.
Képzésünk célja, hogy a több kultúrájú csapatban ezen kérdéseket feltérképezzük, tréning-gyakorlat segítségével közös értést adjunk róluk és egy olyan együttműködési keretrendszert tudjon a csapat kialakítani, amelyben adottak a partneri kommunikáció feltételei, mindenki jól érzi magát, és hatékonyan tud a közös célokért dolgozni.
1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
I. em. 4. sz.