Fő tartalom átugrása

2021. március 05


A COVID és a pandémiás helyzet hívatlan lehetőség a cégek és a vezetők számára egyaránt. Lehetőséget kínál arra, hogy bebizonyítsuk, tényleg olyan erősek és sikeresek vagyunk, ahogy azt mindig is mondtuk és gondoltuk magunkról. Miközben a ma még elmosódott jövőre készülünk, érdemes felkészülni néhány alapvető változásra.

Megváltozik, letisztul és egyszerűsödik a dolgozói élmény

A hibrid munka világa számos, a dolgozói élmény kialakításában eddig fontosnak tekintett elemet lenulláz. Jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor: „Mi teremt majd dolgozói élményt, amikor az iroda kialakítása, a branding, a rendezvények és csoportos események mind-mind kifakulnak a napi munkából?”

Ha szétnézünk az irodákban, elolvassuk a kutatásokat vagy belehallgatunk a beszélgetésekbe, akkor azt látjuk, hogy egy „átlagos” hónap részben otthon, részben pedig az irodában zajlik. A folyamatok, automatizmusok digitálisak és kevés vagy semmilyen személyes kapcsolatot sem igényelnek. A leggyakoribb kapcsolat a céggel, a csapattal és a vezetővel vagy a rendszeres megbeszélésekhez, vagy problémák megoldásához kötődik.

Csapatunk új tagjaival, az új belépőkkel személyesen csak késve találkozunk és ha irodákat látogatunk, félig vagy még kevésbe megtöltött emeleteket, zárt kávézókat és elhagyatott dohányzókat látunk. Emiatt egyre inkább látogatónak érezzünk magunkat az irodában.

Ezzel párhuzamosan a hagyományos dolgozói élmény elemek helyett újabb impulzusok formálják a dolgozói élményt.

A home office véget vet a dolgozói elkötelezettség csoportélményhez kötődő korszakának. Bár a csoportdinamika fenntartása továbbra is fontos eleme lesz a vezetői munkának, a pandémiát követően ehhez már minden munkatárs motivációjának, érdeklődésének és személyiségének mélyebb ismerete szükséges.
Egyéni szinten más és más megközelítéssel kell kezelni a csapat minden egyes tagját, hiszen személyiségüktől függően nagyon másként reagálnak a megváltozott munkahelyzetre.
Bár a csapatot alkotó tagok preferenciái eddig is mások voltak, az új felállásban ezt kevésbe a csoport tagjai, sokkal inkább a vezető egyéni szinten kell, hogy kezelje. 

Hogyan?

  • A csapat minden egyes tagját egyéni szinten kell kezelni, akár más és más megközelítéssel. Ehhez szükség van egyénre szabott, eltérő rendszerességű és tartalmú vezetői kommunikációra, ami gyors fejlődést vár el a vezetőktől, valamint a vezetői időbeosztást is átalakítja.
  • Belátva, hogy a vezető sem lehet ott mindenütt, s a csoporthatás is gyengébb, alakíthatunk párokat vagy triókat, akik alkalmi és akár rendszeres módon is követik, támogatják egymást. Itt elsősorban a szociális hiányokra és társas igényekre tud könnyebben reagálni ez a formáció.

Miről szóljanak ezek az üzenetek?

  • Ahogy a Hold-küldetések több helyen dolgozó csapatát, így a vállalat akár több száz helyen dolgozó kollégáit is a NAGY közös cél, a közös erőfeszítés tervezett eredménye tartja össze. Az eddig sokszor csak az irodafalakon, recepciókon megjelenő hitvallást most be kell juttatni az egyre monotonabbá váló hétköznapokba. A felsővezetők legnagyon kihívása az, hogy az ismétlést elkerülve a fülekben, a fejekben és a lelkekben tartsák a közös célt. Az ő bevonásuk ebbe a folyamatba az elkötelezés és a stabilitás szempontjából a legfontosabb, hiszen így juttatható el a legeredményesebben a vállalati nagy közös cél a munkavállalókhoz, ha azt a legmagasabb szintről képviselik.
  • Érdemes ebben kommunikációs szakemberek segítségét kérni. A jól működő kommunikációhoz egyszerű, jól megjegyezhető, egyértelmű szlogenek is kellenek.

Biztonság és stabilitás

Az innováció és a megújulás korában hirtelen új jelentőséget nyer a cég stabilitása és a munkafolyamatok minősége. Fontos figyelembe venni, hogy a munkafolyamataink érzékenysége és karbantartási igénye is változik.
Eddig az irodai munka során egy kávé vagy egy rövid meeting alatt áthidalt kisebb zökkenők a „távolból” nehezebben oldhatók meg, megnő a rejtett konfliktusok lehetősége. A félreértés és a tisztázatlanul maradt nehézségek terhelni kezdik a kapcsolatainkat.
Ezek áthidalására már nehezebb „csak úgy” a hétköznapokban összedugni a fejünket és egy folyosói fél mondattal tisztázni a félreértéseket.

A hibrid környezetben a munkahely és a munkakörülmények stabilitása szintén meghatározó. Ez egyszerre jelenti a technológiai rendszer stabilitását, a feladatmegoldást, a napi munkavégzés szakértők, szeniorok általi háttértámogatását. Erősebbnek, megbízhatóbbnak látjuk cégünket, ha minden működik, vagy legalább gyorsan megjavul.

Hogyan érhetjük ezt el?

  • Érdemes minél több kollégának legalább alapszintű folyamatszervezési, fejlesztési ismeretet adni. Ezzel nem csak bevonjuk őket, de mint a belső folyamatok legfőbb ügyfelei, értékes visszajelzéseket kaphatunk tőlük. Például a ma sok helyen még „kényszerdigitalizált”, azaz „gyorsan és a működésre koncentráltva átalakított” ügyfélszolgálati folyamatokat tovább lehet gyorsítani és felhasználóbaráttá tenni . Gyorsabban és olcsóbban, mint egy klasszikus projektben, ha maguk az ügyintézők rendelkeznek alapvető folyamatfejlesztő képességgel.
  • Fontos, hogy a help desk-es kollégák is értsék szerepük megváltozását. Az új helyzetben ők jelentik a home office-ban dolgozók számára az egyik közvetlen kapcsolatot a céggel. Ők adják a munkatársak elsődleges biztonságérzetét. Szolgáltató szerepüket a jelen helyzet fókuszba állította, ők képviselik a vállalatot, a munkaadói gondoskodást. Elérhetőségük, gyors reagálásuk a munkavállalói élmény szempontjából döntő. Ezért szintén érdemes megerősíteni és erre az új feladatra tovább képezni a Help desk csoportot.

Mérni, mérni, mérni

Ahogy a jó öreg mondás tartja; „Az vagy, amit mérsz.”
Azaz nincs más hátra, mint mérni a dolgozói élményt. A home office és a hibrid munkavégzés teremtette helyzetben érdemes:

Rendszeresen megkérdezni, mit gondolnak munkatársaink a számukra fontos témákról, például a munkakörülményeikről, az elkötelezettségükről, a vezetői kommunikációról, stb.

Egyszerű és rövid kérdőíveket és eszközöket használjunk, hogy könnyen és gyorsan feldolgozható eredményeket kapjunk, melyek összehasonlíthatóak.

Legyünk kreatívak és használjuk ki a technológia adta lehetőségeket az azonnali visszajelzés kérésére. Akár kisebb megbeszélések, online munkacsoportok után is mérhetünk néhány kulcsmutatót. Remek eszközök; sli.do, menti.com vagy kahoot.com. Az eredményeket mindig osszuk meg a résztvevőkkel. Ez már maga is növeli a munkavállalói élményt.

Ahogy telnek a hónapok és újabb vírusvariánsok érkeznek, egyre jobban látható, hogy a hibrid iroda és az új típusú munkavégzés több mint átmenti állapot. Az átmeneti megoldások állandóvá válnak/válhatnak.
A működtetés helyett egyre inkább ezen megoldások fejlesztése válik a leendő siker alapjává.
Az egyik legfontosabb tényező továbbra a dolgozói elégedettség és a motiváció marad.

A fenti szempontok figyelembevételével lehetőségünk van nem csak stabilizálni, hanem átalakítani és erősíteni azt, ahogy a kollégáink, a csapatunk kötődik hozzánk vezetőkhöz és a vállalathoz.


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

HR Partner
Blog

legfrissebb a HR világában

Hírlevél

legyél naprakész!

Értékeink

amiben hiszünk

Szakmaiság

Teljes körű, professzionális támogatás a szervezet emberi erőforrásait érintő összes kérdésben.

Élmény

Örömteli, vidám és inspiratív jelenlét a közös projekteken.

Szenvedély

Folyamatosan tanulunk; akár az ügyfél helyett is, megtaláljuk a piacon elérhető színvonalas újdonságokat.

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
10 éves HR Partner Consulting
Hosszú távra visszanyúló gyümölcsöző együttműködésünk van a HR Partner Consulting több üzletágával is, jól ismerik már a kollegáinkat, kultúránkat, így minden új feladatnál, már félszavakból is megértenek minket és segítenek továbbmenni az úton, testreszabottan támogatják fejlődésünket, új ötletekkel, javaslatokkal állnak elő. Szakmai profizmusukat gazdagítja, hogy tanácsadóik, trénereik nagy része a vállalati oldalon is szereztek széleskörű tapasztalatot, így akár tréningről, akár fejlesztésről vagy fejvadászatról van szó, holisztikusan közelítik meg a feladatot, az üzleti szempontokat is figyelembe véve a fejlesztési feladatok mellett.


Kovács Viktória
HR Igazgató, EOS Magyarország
HR Partner
Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


Kelsánszky Mária
Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
HR Partner
Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


Kriszt Hajnalka
People and Performance Manager, LeasePlan
HR Partner Consulting
Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


Heiszmann Henrietta
HR Igazgató, Extreme Digital
Rólunk mondták
Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


Nemes János
HR Igazgató, Biotech
Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


Markovits Dóra
HR Igazgató, Celanese Magyarország
10 éves HR Partner Consulting
Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


Kosztolánczy Gábor
Vezérigazgató-helyettes,
Művészetek Palotája
    ÜGYFELEINK

    ők már bíznak bennünk

    knorr
    kuka-logo
    agco
    alma
    avon
    mnb
    gyokerek-es-szarnyak
    caussade1
    metro
    edigital
    etyek
    elmu
    accace
    fkf
    blackbelt
    generali
    cafe-commonications-logo
    ot
    balabit
    gdf-suez
    bisnode
    ingatlan
    cisco
    heineken
    fundamenta
    spice
    mupa
    mavir
    sanofi
    eon
    thyssenkrupp
    celanese
    vatera
    mvm
    unilever
    mondalez
    delta
    kpmg
    zoboki
    t-home
    nec
    molson
    mortoff
    spar
    dtz
    pepco-logo
    bonafarm
    kleffmann
    ing
    graphisoft
    lufthansa
    borsodi-sorgyar-logo
    ge
    bator
    euralis
    scitec
    monsanto
    zinemath
    dbh
    adevinta-logo
    knh-logo
    jti
    nuskin
    commerzbank
    sandoz
    adr
    eurolog
    exim
    microsoft
    EOS_WM_RGB_red
    doka
    mazars
    abacus-medicine
    Pro Bono

    partnereink

    gyökerek és szárnyak
    három királyfi, három királylány
    országos mentőszolgálat
    bátor tábor
    Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
    Együttműködő

    partnereink

    Kapcsolat

    várjuk a megkeresésedet!

    HR partner

    HR PARTNER CONSULTING KFT.

    1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
    I. em. 4. sz.