2021. december 08


A munkahely egy olyan közeg, ahol az ember a mindennapjainak legnagyobb részét tölti. Azon felül, hogy funkcionális szerepe van, nem mindegy, hogy milyen hangulatban telnek a munkaórák. Ha egy vállalatnál erős a közösségépítés és az összetartás, az a teljesítményen is megmutatkozik.

Csoportok a cégen belül

A munkahelyeken közösségek jönnek létre, melyek egyénekből állnak, életünk során pedig számos közösségnek a tagjai lehetünk. A csoportok jellemzője, hogy a tagok jellemzően rendelkeznek legalább egy olyan tulajdonsággal, ami mindannyiukban megvan. Munkahelyi viszonylatban ezt a tulajdonságot vagy vonást szakmai alapon jelölik ki. Például azok az emberek, akik pénzügyi területen dolgoznak, azok alkotják a pénzügyi részleget, míg akik a marketinghez kapcsolódó tevékenységet végzik, azok a marketing divíziót.

Attól azonban, hogy egy csoport összeáll, még nem beszélhetünk arról, hogy közösség is létrejön. Ezen ugyanis dolgozni kell, nagyfokú tudatosággal és elszántsággal.

Miért érdemes a közösségépítésbe időt és energiát fektetni?

A közösségépítés, a szervezeti kultúra fejlesztése mind a vezetőség mind pedig a dolgozók részéről befektetést igényel, a befektetett valuta lehet pénz, idő, de akár a bizalom is. Értékes dolgok ezek, amikkel nem szívesen játszik az ember, mégis azt kell mondanunk, hogy ezen a ponton nem szabad spórolni. Összegyűjtöttük, hogy miért!

A stratégia szíve

Az első és legfontosabb, hogy a kultúra, a munkahelyi közösség az, ami a vállalati stratégia lendületét adja. Ez a szív, ami, ha elkezd dobogni, akkor a cég elindulhat a közös siker felé vezető úton. Ez lehet patetikusan hangzik, de minden vezetőnek tisztában kell lennie azzal, hogy a cég sikere a dolgozókon áll vagy bukik.

Hatékonyságot növeli

Egy erős munkahelyi közösség hozzájárul ahhoz, hogy a mindennapi munka gördülékenyen menjen, ha pedig válsághelyzet áll be, akkor a csapat összehangoltan tudjon reagálni. Ha a munkatársak ismerik és értik egymást, tisztában vannak a másik képességeivel, kapacitásával és persze a sajátjukéval is, akkor rengeteg időt, energiát és pénzt lehet megtakarítani.

Csökkenti a fluktuációt

A legtöbb ember életében egy munkahely nem egy teljes életre szól. Ha nem alakul ki lojalitás, kötődés a szervezethez, akkor a munkavállaló könnyebben elgondolkodik a munkahelyváltáson, még akkor is, ha alapvetően a szakmai munkával nincsen probléma. Ha nem működik a közösség megtartó ereje, akkor bizony jönnek-mennek majd az emberek, a fluktuáció egyre csak növekszik, aminek következményeként a munkahely nem lesz vonzó a munkakeresők szemében.

Elégedetté tesz

A munkavállalói jólét és elégedettség egyre több cég számára válik top prioritássá, ezek segítségével ugyanis hozzá lehet járulni ahhoz, hogy a dolgozók szeressenek a cégnél, motiváltan dolgozzanak és ne akarjanak más munkahely után nézni. A családias, jó hangulatú légkör még a kritikusabb időszakokat is segít átvészelni. Ha valamit a csapatért kell megtenni, akkor azt sokkal szívesebben vállalják be az emberek, mintha pusztán az a motiváció, hogy a főnök bevételeit gyarapítsa.

Növeli az összetartozást

Az emberek genetikailag úgy vannak kódolva, hogy csapatban éljenek és boldoguljanak. Ebből adódóan mindenki szeretne tartozni valahova, egy közösséghez, melynek értékes tagja lehet. A közösségépítés segítségével növekszik az összetartozás érzése. Ideális esetben a munkatársak tudják a helyüket a szervezetben, hogy miért fontos a munkájuk és azzal is tisztában vannak, hogy a közösségben milyen szerepet töltenek be.

Ehhez jön hozzá a külső réteg, ami nem más, mint az, hogy a cég miként jelenik meg egységként a világ szemében. Kik vagyunk mi? Milyen képet festünk magunkról? Hogy alkotunk egységet a gazdaság szövevényes hálójában?

Vonzóvá tesz

Az employer branding egyik lényege, hogy egy cég a munkakeresők körében is népszerűvé tudjon válni. Megmutatja, hogy a vállalat működése milyen belülről és felmutatja a munkatársak véleményét, észrevételeit is. Ez segít az álláskeresőnek eldönteni, hogy tud-e azonosulni a közeggel és az értékekkel vagy pedig nem. Amennyiben a közösség erős, minden bizonnyal sokkal vonzóbb kép fog kialakulni a potenciális munkatársakban, akik szívesebben teszik majd le a voksukat a cég mellett.

Építsünk, de hogyan?

A közösségépítés egy igen színes folyamat, megannyi eszközt be lehet vetni, hogy az összetartó kapocs kialakuljon. Az építkezés hogyanját jellemzően HR szakemberek tervezik meg a management képviselőivel, így szavatolható, hogy a tervezett eszközök valóban betöltsék céljukat. Nézzünk, néhány tippet!

Csapatépítők

A csapatépítő tréning az egyik legklasszikusabb módja a közösség építésének. Nem meglepő, hogy az együtt átélt élmények összehozzák az embereket, beszédtémát adnak és valami olyan közöset, aminek a csoport határain kívül elhelyezkedők nincsenek birtokában.

Munkavállalók blogja

A közösség építésének az alapja, hogy a munkatársak megismerjék egymást. Ennek a legjobb módja, ha teret engedünk a megnyilvánulásnak, például egy blog formájában. Egy vállalati challenge még színesebbé teheti ezt, mely során minden héten egy dolgozónak válaszolnia kell egy érdekes, izgalmas kérdésre a blogon, majd pedig kijelölni, hogy a következő héten ki legyen az, aki ugyanezt megteszi és milyen kérdésre válaszoljon.

Közösen egy célért

Közösségi szempontból szerencsés, ha a csoport nem kizárólag magával foglalkozik, hanem valaki/valami másért is hajlandó összefogni. A különféle társadalmi projektek, például szemétszedés, az óvoda kerítésének lefestése, sütivásár mind-mind olyan eszközök, amik egy közös „külső” cél érdekében mozgatják meg a közösséget.

Büszkeségek kiemelése

Minden közösségben vannak úgynevezett hero-k, hősök, akik mintaként járnak a csapat előtt. Ők képviselik azt, ami a többiek számára cél lehet és egyben motiválják is őket arra, hogy a hősökre hasonlítsanak. A vállalati közösségekben ezt a funkciót tölti be, amikor havonta, évente elismerés és jutalom illeti meg a legjobb dolgozókat.

Bármelyikre is essen a választás, azzal nem árt tisztában lenni, hogy az építkezés egy hosszú folyamat, amit türelmesen kell csinálni, és a várt eredmény garantáltan nem marad el.

A szervezet életében a közösségépítés óriási lehetőség, amit kár elszalasztani. Ha bizonytalan vagy, hogy miként fogj neki, ha nem tudod milyen eszközökkel dolgozz, akkor kérd kollégáink segítségét, akik hozzájárulnak ahhoz, hogy céged ne csak egy „munkahely”, hanem „A munkahely” legyen.


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Hosszú távra visszanyúló gyümölcsöző együttműködésünk van a HR Partner Consulting több üzletágával is, jól ismerik már a kollegáinkat, kultúránkat, így minden új feladatnál, már félszavakból is megértenek minket és segítenek továbbmenni az úton, testreszabottan támogatják fejlődésünket, új ötletekkel, javaslatokkal állnak elő. Szakmai profizmusukat gazdagítja, hogy tanácsadóik, trénereik nagy része a vállalati oldalon is szereztek széleskörű tapasztalatot, így akár tréningről, akár fejlesztésről vagy fejvadászatról van szó, holisztikusan közelítik meg a feladatot, az üzleti szempontokat is figyelembe véve a fejlesztési feladatok mellett.


    Kovács Viktória
    HR Igazgató, EOS Magyarország
  • HR Partner
    Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


    Kelsánszky Mária
    Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • eon
  • kleffmann
  • mortoff
  • unilever
  • spar
  • knh-logo
  • nuskin
  • adevinta-logo
  • ge
  • t-home
  • metro
  • zoboki
  • ing
  • mvm
  • nec
  • mavir
  • elmu
  • accace
  • avon
  • bisnode
  • kuka-logo
  • jti
  • pepco-logo
  • bonafarm
  • EOS_WM_RGB_red
  • mondalez
  • lufthansa
  • heineken
  • sandoz
  • caussade1
  • edigital
  • celanese
  • adr
  • microsoft
  • doka
  • mnb
  • eurolog
  • spice
  • balabit
  • graphisoft
  • alma
  • molson
  • zinemath
  • generali
  • mupa
  • exim
  • dtz
  • commerzbank
  • monsanto
  • gyokerek-es-szarnyak
  • vatera
  • sanofi
  • mazars
  • agco
  • cafe-commonications-logo
  • ingatlan
  • thyssenkrupp
  • euralis
  • ot
  • blackbelt
  • knorr
  • delta
  • fundamenta
  • scitec
  • gdf-suez
  • cisco
  • abacus-medicine
  • fkf
  • borsodi-sorgyar-logo
  • dbh
  • etyek
  • bator
  • kpmg
Pro Bono

partnereink

gyökerek és szárnyak
három királyfi, három királylány
országos mentőszolgálat
bátor tábor
Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
Együttműködő

partnereink

Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
I. em. 4. sz.


HR Partner Consulting
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/005133
KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is

Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményeinkről!


© HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére