2022. március 30


Dr. Borsányi Gáborral, a Medical Broker Kft. és a MEDBRO Kft. ügyvezetőjével Ladics Viktória beszélgetett arról, hogy miként gondoskodhat egy munkáltató a munkatársak egészségének megőrzéséről, védelméről.

A beszélgetés apropója, hogy sajnos a magyar közegészségügyi helyzet európai összehasonlításban nagyon rossz helyen áll.

Míg a nők várható élettartama nálunk 79 év az EU átlag 83 év(!), a férfiaké 72 év, miközben az EU átlag 78 év. A daganatok miatti halálozásban dobogósok vagyunk az EU-ban, ugyanakkor az időben felismert daganatos megbetegedések többsége ma már jól kezelhető, akár gyógyítható is.

Ami különösen elkeserítő, hogy gyógyítással, megfelelő egészségügyi ellátással elkerülhető, megelőzhető betegségek miatti halálozásban is vezető helyen vagyunk az EU-ban, ezekben valamint a szív- és érrendszeri betegségekben kétszer annyian halnak meg hazánkban, mint az EU átlag. Mindezek okai között ismert, hogy a magyar betegek nem jutnak el időben az orvoshoz, esetleg nem ismerik fel időben a betegségüket, vagy nem jutnak időben megfelelő terápiához. A helyzetet csak rontja a COVID mára már sokadik hulláma és annak hatásai.

Ladics Viktória (LV): Ezek az adatok elkeserítőek. Mit tehet szerinted egy munkáltató a munkatársai egészségének védelméért, megőrzéséért?

Borsányi Gábor (BG): Az első és legfontosabb a prevenció, melybe beletartozik a felvilágosítás és a szűrés is. Egyre több cég rendez egészség napokat vagy hetet, melyen házhoz szervezett előadásokkal, tréningekkel segítik a dolgozókat az egészséges életmód kialakításában. Sok helyen küldik a dolgozókat évente szűrővizsgálatokra is, melyek messze túlmutatnak az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton és amelyek célja egy esetleges megbetegedés mielőbbi diagnosztizálása.

LV: A Ti szolgáltatásaitok célja a dolgozói egészség védelme, megőrzése. Milyen szolgáltatásokat jelent ez pontosan?

BG: A Medical Broker Kft. egészségügyi kockázatelemzéssel foglalkozik, egyéni szinten méri fel és azonosítja az egészségügyi kockázatokat, majd pedig ezeket szűrővizsgálatokra konvertálja.

Ennek eredményeként az egyének csak olyan szűrővizsgálatokon vesznek részt, mely az azonosított kockázataik szempontjából relevánsak. Ezek tekintetében viszont érdemi vizsgálatokat javaslunk és szervezünk. Ez azért fontos, mert valamely egészségügyi problémának a korai felismerése jelentős hatást gyakorolhat a gyógyítás eredményességére. A fölösleges vizsgálatok elhagyása pedig pénzt és időt takaríthat meg.

LV: Hogyan szervezitek ezeket a vizsgálatokat?

BG: Szakmai támogatást adunk a vizsgálatok leszervezéséhez. Olyan ajánlatkérést állítunk össze, mely orvos szakmai szempontból tételesen és pontosan meghatározza az elvégezni kért vizsgálatokat. Tudjuk, hogy mely szolgáltatók rendelkeznek olyan eszközparkkal és erőforrással, amik a kért vizsgálatok elvégzését a rendelkezésre álló legfejlettebb technikai eszközök támogatásával teszi lehetővé. A célunk, hogy ügyfeleink a legjobb szolgáltatást kaphassák a pénzünkért.

 

LV: Hogyan tudja egy munkáltató optimalizálni az egészségügyi tárgyú kiadásait?

BG: Ebben a MEDBRO Tanácsadó Kft. nyújt szakértői segítséget. A két cég együttműködése eredményeként és a megfelelő licencek birtokában megkeressük azokat a pénzügyi megoldásokat (pl. egészségbiztosítás, vagy egészségpénztári célzott támogatás, stb.) melyek a legnagyobb értéket eredményezik a munkáltató és a munkavállalók számára.

Például egy szolgáltatás finanszírozó csoportos egészségbiztosítás díja nem munkabérként, hanem egyéb meghatározott juttatásként adózik, azaz kb. 10%-os mértékű adóelőnye van a bérhez képest, a költsége pedig pontosan és jól tervezhető.

LV: Mekkora kiadást jelent egy munkáltatónak, ha gondoskodni szeretne a munkatársai egészségéről?

BG: Egy megfelelő védelmi szintet eredményező szolgáltatás finanszírozó csoportos egészségbiztosítás már 5-10.000 Ft/fő/hó összegtől elérhető. Ez azt jelenti, hogy ezért az összegért cserébe több százezer forint összegű kártérítési limiteket tartalmazó fedezetet kapunk, mely a dolgozóknak két hatalmas segítséget ad.

Egyrészt megbetegedés esetén leveszi a dolgozó válláról a szervezés gondját, azaz hogy kihez forduljon a problémájával és hol, mikor jut a kezeléshez. Ezt megoldja az ellátásszervező, aki a dolgozóval egyeztetett feltételek mentén (időszak és helyszín) leszervezi a szükséges vizsgálatokat. Másrészt az egészségügyi szolgáltatások anyagi terhét a biztosítás fedezi. Mindezek eredményeként jelentősen lerövidíthető a betegút így a gyógyulás ideje is, így kevesebb a munkából való kiesés és a táppénzes napok száma. Ez pedig javítja a munkáltató eredményességét és nagyban növeli a munkáltató iránti elköteleződését is.

LV: Hol vehetőek igénybe ezek a szolgáltatások és mehetek-e továbbra is a saját orvosomhoz?

BG: Az ellátásszervező tevékenysége országos. 75 településen több mint 2000 egészségügyi szolgáltatóval és orvossal áll szerződéses kapcsolatban, hozzájuk tud az ellátásszervező időpontot és vizsgálatot szervezni. Viszont az orvoslás alapvetően bizalmi kérdés, ezért a szabad orvosválasztást is fontos biztosítani.

Így lehetőség van arra, hogy ha saját választott orvosunkhoz szeretnénk menni, akkor ezt is megtehessük. Ebben az esetben - ha az orvosunk nem szerződött partnere az ellátásszervezőnek - a költségek utólag számolhatóak el.

LV: Mi az, amiben ti többet kínáltok az ügyfeleiteknek más, hasonló szolgáltatást nyújtó cégekkel szemben?

BG: Egyrészt a csapatunk tudatosan úgy lett felépítve, hogy a szakmai háttér teljeskörűen biztosított legyen az egészségmegőrzéshez kapcsolódó szolgáltatások terén. Orvos, egészségügyi közgazdász, biztosítási szakjogász és informatikus is a tagja annak a teamnek, aki az ügyfeleink érdekében eljár. Másrészt olyan egyedi megoldásokat dolgoztunk ki, melyek teljeskörű támogatást adnak a munkáltatóknak, megoldják az adminisztrációs feladatokat és értéket teremtenek.

LV: Mondanál erre egy-két példát?

BG: Lehetővé tudjuk tenni, hogy a dolgozók saját hozzátartozóikat is csatlakoztatni tudják azon fedezethez, amelyet számukra a munkáltatójuk biztosít. Ez jó a munkáltatónak, mert nagyobb kockázatközösségre jobb árakat tudunk elérni, és jó a munkatársaknak is, hiszen ezek a fedezetek lakossági szolgáltatásként csak többszörös áron lennének elérhetőek számukra.

Mindezt pedig úgy biztosítjuk, hogy ez a munkáltatónak se pénzbe se többletmunkába nem kerül, ezt elvégezzük helyette. Informatikai megoldásunkkal támogatjuk továbbá a rendszeres adatszolgáltatási, ellenőrzési feladatok elvégzését, melyet szintén biztosítunk ügyfeleink részére.

LV: Köszönöm a beszélgetést, remélem a munkátok eredményeként Magyarországon növekedésnek indul az emberek egészségben eltöltött éveinek száma.


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • HR Partner
    Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


    Kelsánszky Mária
    Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • abacus-medicine
  • heineken
  • adr
  • caussade1
  • sanofi
  • jti
  • accace
  • mvm
  • generali
  • sandoz
  • ing
  • nec
  • cisco
  • ingatlan
  • spar
  • mnb
  • mondalez
  • avon
  • celanese
  • borsodi-sorgyar-logo
  • ge
  • elmu
  • t-home
  • microsoft
  • progressive
  • cafe-commonications-logo
  • eon
  • ot
  • pepco-logo
  • delta
  • gyokerek-es-szarnyak
  • kuka-logo
  • lufthansa
  • doka
  • mavir
  • unilever
  • edigital
  • knh-logo
  • spice
  • agco
  • fundamenta
  • persecutor
  • dtz
  • zoboki
  • hps-group
  • metro
  • p2m-logo
  • graphisoft
  • vatera
  • nuskin
  • bonafarm
  • inter
  • bd
  • mazars
  • scitec
  • eurolog
  • exim
  • bisnode
  • fkf
  • molson
  • etyek
  • zinemath
  • kpmg
  • kleffmann
  • commerzbank
  • mortoff
  • euralis
  • alma
  • dbh
  • mupa
  • gdf-suez
  • schibsted2
  • bator
  • balabit
  • blackbelt
  • adevinta-logo
  • kilgray
  • monsanto
  • knorr
  • thyssenkrupp
Pro Bono

partnereink

gyökerek és szárnyak
három királyfi, három királylány
országos mentőszolgálat
bátor tábor
Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
Együttműködő

partnereink

Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1061 Budapest, Andrássy út 29.

HR Partner Consulting
Családbarát vállalat
KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is
Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményinkről!

© HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére

HR Partner Consulting
Sütihasználati tájékoztató

A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.