Fő tartalom átugrása

2021. október 11


Az ügyfélélmény fontossága vitathatatlan. Egyre több cég gyűjti folyamatosan a termékükkel, szolgáltatásukkal kapcsolatba kerülők véleményét és javítja, fejleszti ezek alapján a működését, a szervezeti felépítését.

Van azonban egy hatalmas ügyfélkör, akire eddig nem, vagy alig figyeltek, a hozzájuk pályázó álláskeresők.

Ezt a piaci rést ismerte fel Schall Krisztina tanár, közgazdász, munkajogász és a saját álláskeresési élményeire alapozva létrehozta a BrandCruitert, a jelöltélményt mérő rendszert.

Hogy ez pontosan mit is jelent és milyen előnyeit élvezhetik a cégek, az interjúnkból kiderül.

 

Ladics Viktória (LV)Kriszta, honnan jött az ötlet, hogy létrehozd a BrandCruitert?

Schall Krisztina (SchK): A saját álláskeresési élményeim hatására hoztam létre a BrandCruitert.

1997 óta dolgozom HR területen. 8 évig voltam az Uniqa HR vezetője, majd egy fejvadász céget irányítottam, később informatikai területen HR Business Partner, utána egy kutató-fejlesztő cég HR- és kommunikációs vezetői pozícióját töltöttem be. Onnan 5 év után meglehetősen kiégve jöttem el.

A tervem az volt, hogy keresek egy, az akkorihoz hasonló HR- és kommunikációs vezetői munkát egy másik cégnél, más feltételekkel. Tudtam, hogy a bűvös 45 felett már nem lesz gyors és egyszerű a váltás. De amit tapasztaltam, még engem is meglepett: 22 elküldött pályázatból 13-ra még egy automata választ sem kaptam.

Felfoghatatlan volt, hogy ha egy HR igazgatói szintű pozíciónál ez történik, akkor mi lehet egy operátornál? A legszomorúbb az, hogy a „nem válaszolók” között több fejvadász cég is volt.

Az ügyfélélmény láthatóan nagyon fontos, hisz vállalatokat szerveznek eköré, viszont azt tapasztalom, hogy a HR-esek ezt még mindig nem használják eléggé. Nem kérnek visszajelzést a legnagyobb ügyfélcsoportjuktól, a pályázóktól.

Ma Magyarországon az interjúra nem behívott jelöltek ¾-e nem kap semmilyen választ, pedig statisztikákból tudjuk, hogy az emberek 58%-a a vásárlói döntéseinél is figyelembe veszi a jó vagy rossz jelöltélményt. Vagyis nézzünk szembe azzal, hogy a HR ezzel közvetlenül visszahat az üzleti eredményre: szerezhet lojális ügyfeleket, vagy elveszíthet örökre vásárlókat!

Az ügyfeleket és a munkatársakat mindenki kérdezgeti, hogy „hogy érzed magad”, de ott van ez a nagy adathalmaz, amit nem használunk fel.

Arra gondoltam, hogy milyen jó lenne, ha álláskeresőként utána lehetne nézni annak, hogy ki a „jófej” cég és ki nem az. Ekkor jött a jelöltélményt mérő rendszer gondolata.

Azt szeretném elérni, hogy az álláskeresők számára iránytűként szolgáljon egy-egy cég BrandCruiter értékelése. Azok a munkaadók, akik nem csak employer branding szlogenként hangoztatják, hogy a fő értékük az ember, hanem a kiválasztásban is megélik ezt, sokkal több jelentkezést kapjanak – mert ők megérdemlik 😊.

LV: HR-esként dolgoztál és mégis meglepett, hogy ez így működik?

SchK: Igen, mert úgy hittem, hogy a digitalizáció betörésével ez már elmúlt, mióta pár perc lett egy elutasító levél kiküldése az ATS-ekből. Tudjuk, hogy munkaerőhiány van és mindenki szeretné lenyűgözni a jelentkezőket. Így? Ellentmondásos.

LV: Az, hogy milyen élményem van pályázóként az nem túl szubjektív?

SchK: De az, ezért hoztam létre egy objektív kérdőívet. 

LV: Milyen szempontokat vizsgáltok?

SchK: Csupán 6 faktort. Milyen gyorsan tudom beadni a pályázatomat? Milyen a cégismertség, az álláshirdetés minősége? Milyenek az interjúztatók? Szeretnék-e ezek alapján ott dolgozni? Milyen visszajelzést kapok?

4 kérdést kapnak azok, akiket nem hívnak be interjúra és +2 kérdést azok, akiket igen és megjegyzést is írhat bárki.

LV: Ez olyan, mint például a Tripadvisor?

SchK: Egyfelől igen, hisz a honlapunkon a cégkeresőben megnézheted, hogy melyik cég, hányas értékelést kapott az álláskeresőktől.

Másfelől pedig, ami a HR-eseknek fontosabb az az, hogy ezeket a mérési eredményeket egy felhőben tárolt, egyedi jelszóval védett felületen elérhetővé tesszük számukra, így toborzási folyamatfejlesztési eszközként használhatják. A rendszerünkben azonnal látják, hogy az álláshirdetésükre és a felvételi folyamatuk egyes elemeire milyen értékelést kaptak, melyik részekre kell nagyobb figyelmet fordítaniuk. Mivel mi kívülállóként gyűjtjük ezeket, objektívebb a visszajelzés és az egységes kérdéssor összehasonlíthatóvá teszi a cégek teljesítményét.

LV: Milyen skálát használtok?

SchK: 1-5-ös skálán dolgozunk, mint az iskolában. Fontos, hogy ez nem egy szubjektív csúszka.

Mindegyik érték mellett van magyarázat. Például egy 5-ös jelentkezési felület azt jelenti, hogy 3 perc alatt el tudom küldeni a pályázatomat, 4-es, ha 5-10 perc alatt, így megy lejjebb.

Az álláshirdetésnél is szerepelnek a részletek. Ha túlságosan sablonos, akkor az 3-as, ha pedig azonnal beleszeretett, az 5-ös.

LV:Hogyan lehet kitölteni a kérdőívet?

SchK: Kétféle módon.

Vannak spontán értékelők, akiket social kampányokban közvetlenül szólítunk meg és vannak vállalati partnereink, akik az együttműködéssel vállalják, hogy a kérdőívünk linkjét beépítik az elutasító levelükbe. A kitöltés kb. 1 percet vesz igénybe.

LV: Social kampányok?

SchK: Igen, social kampányokat indítunk azért, hogy minél több álláskereső kitöltse a kérdőívet, hiszen az a missziónk, hogy jobb élmény legyen az álláskeresés és ehhez a nyilvánosságra, transzparenciára van szükség!

A céglistából ki tudják választani, hogy melyik céget értékelik, majd az email címük, a cég és a megpályázott pozíció megadásával validálják, hogy valódi értékelők és már mehet is a kérdőív kitöltés. Fontos volt, hogy egyszerű és gyors legyen, ne kelljen regisztrálni.

LV: Hogyan szűritek ki a „trollokat”?

SchK: Egy hármas biztonsági rendszert építettünk: adatbázis-szintű rendszeradmin ellenőrzésből, vállalati és értékelői kontrollból áll össze. Elmondva bonyolult, a honlapunkon elérhetőek a részletek.

LV: Mi a BrandCruiter sikerének a kulcsa?

SchK: A felsővezetők nagyon szeretik a jól vizualizált adatainkat, amiből egy pillantásra látszik, hogy jól működik náluk a toborzás, vagyis a HR-eseknek ez egy nagyon jó önmarketing eszköz.

De látszik az is, ha valami gond van a folyamatban. Ha épp az álláshirdetést nem szeretik a pályázók, nem nagy munka azt módosítani. Minőségellenőrzési eszközként is jól beválik: egy országos hálózatnál pl. egy pillanat alatt látszik, ha gyenge láncszem van valahol toborzási szempontból. Gyorsan lehet javítani egy interjútechnika tréninggel. Akár 2-3 hónap alatt érezhető változást tudunk elérni.

A partnereink számára elérhetővé tesszük a saját anonimizált adataikat, tendenciákat, benchmarkokat, szektorális átlagokat. Ha igénylik, velem konzultálva folyamatosan tudják fejleszteni a toborzási folyamatukat, ami azért is fontos, mert ma már csupán nüanszokon múlik, hogy 1-1 jó jelöltet meg tudnak-e szólítani.

Ezzel a rendszerrel pontosan vissza tudják mérni, hogy a változtatásaiknak milyen hatása van.

Emellett ez egy nagyon jó marketing és branding eszköz a cégek számára, hisz kapnak egy BrandCruiter partner emblémát, ezzel mutatva, hogy ők odafigyelnek a jelentkezőikre, egyenrangú félként kezelik őket és minden esetben gyorsan válaszolnak.

LV: Melyik szektorban a legjobb a jelöltélmény?

SchK: Az IT/telco szektorban. Gondolom, nem véletlenül, hiszen ott már évek óta a legnagyobb harc folyik a jó munkatársakért.

LV: Mit csinálnak ők másképp, mint a többiek?

SchK: Rövidebbek a kiválasztási folyamataik, gyakran egykörösek az interjúk és szinte azonnal lecsapnak a jó jelentkezőkre. Nem ritka, hogy akár az interjú napján már megy is az írásos ajánlat.

LV: Mi az eddigi legnagyobb eredményetek?

SchK: A legbüszkébb arra vagyok, hogy partnerünk, a Praktiker a HRKOMM Awardon, a mi rendszerünk alapján végrehajtott fejlesztésekkel nyert jelöltélmény díjat.

LV: Mik a jövőbeni terveid?

SchK: Folyamatosan újabb fejlesztéseken dolgozunk és bővül a szolgáltatás csomagunk is. Éppen túl vagyunk az első vállalati recruitment workshopon, ahol a HR csapat bevonásával átvilágítottuk a folyamataikat és nagyon klassz eredmények születtek.

LV: Akik szeretnének javítani a jelöltélményükön, hol érdeklődhetnek a rendszerrel kapcsolatban?

SchK: A Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen tudják felvenni velem a kapcsolatot.

LV: Köszönöm Kriszta a beszélgetést és további sok sikert kívánok Nektek!


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

HR Partner
Blog

legfrissebb a HR világában

Hírlevél

legyél naprakész!

Értékeink

amiben hiszünk

Szakmaiság

Teljes körű, professzionális támogatás a szervezet emberi erőforrásait érintő összes kérdésben.

Élmény

Örömteli, vidám és inspiratív jelenlét a közös projekteken.

Szenvedély

Folyamatosan tanulunk; akár az ügyfél helyett is, megtaláljuk a piacon elérhető színvonalas újdonságokat.

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
10 éves HR Partner Consulting
Hosszú távra visszanyúló gyümölcsöző együttműködésünk van a HR Partner Consulting több üzletágával is, jól ismerik már a kollegáinkat, kultúránkat, így minden új feladatnál, már félszavakból is megértenek minket és segítenek továbbmenni az úton, testreszabottan támogatják fejlődésünket, új ötletekkel, javaslatokkal állnak elő. Szakmai profizmusukat gazdagítja, hogy tanácsadóik, trénereik nagy része a vállalati oldalon is szereztek széleskörű tapasztalatot, így akár tréningről, akár fejlesztésről vagy fejvadászatról van szó, holisztikusan közelítik meg a feladatot, az üzleti szempontokat is figyelembe véve a fejlesztési feladatok mellett.


Kovács Viktória
HR Igazgató, EOS Magyarország
HR Partner
Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


Kelsánszky Mária
Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
HR Partner
Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


Kriszt Hajnalka
People and Performance Manager, LeasePlan
HR Partner Consulting
Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


Heiszmann Henrietta
HR Igazgató, Extreme Digital
Rólunk mondták
Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


Nemes János
HR Igazgató, Biotech
Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


Markovits Dóra
HR Igazgató, Celanese Magyarország
10 éves HR Partner Consulting
Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


Kosztolánczy Gábor
Vezérigazgató-helyettes,
Művészetek Palotája
    ÜGYFELEINK

    ők már bíznak bennünk

    dtz
    mnb
    vatera
    delta
    spar
    zoboki
    gdf-suez
    mortoff
    adr
    ing
    nec
    heineken
    microsoft
    pepco-logo
    jti
    celanese
    accace
    mazars
    ot
    EOS_WM_RGB_red
    sanofi
    generali
    lufthansa
    gyokerek-es-szarnyak
    bisnode
    t-home
    agco
    abacus-medicine
    elmu
    balabit
    mupa
    fundamenta
    doka
    borsodi-sorgyar-logo
    caussade1
    bonafarm
    scitec
    cisco
    kleffmann
    sandoz
    nuskin
    ingatlan
    eurolog
    commerzbank
    blackbelt
    kpmg
    edigital
    spice
    monsanto
    thyssenkrupp
    bator
    knh-logo
    exim
    mondalez
    dbh
    unilever
    alma
    graphisoft
    ge
    zinemath
    mvm
    avon
    euralis
    molson
    fkf
    metro
    mavir
    eon
    kuka-logo
    etyek
    cafe-commonications-logo
    knorr
    adevinta-logo
    Pro Bono

    partnereink

    gyökerek és szárnyak
    három királyfi, három királylány
    országos mentőszolgálat
    bátor tábor
    Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
    Együttműködő

    partnereink

    Kapcsolat

    várjuk a megkeresésedet!

    HR partner

    HR PARTNER CONSULTING KFT.

    1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
    I. em. 4. sz.