2020. július 24


A nemzetközi járványhelyzet nehéz helyzetbe hozta a munkáltatókat Magyarországon is. Nem volt elég a karantén okozta kommunikációs és munkaszervezési kihívások kezelésének nehézsége, hiszen pillanatok alatt kellett átállni az online működésre, de több ügyfelünknél a tömeges elbocsátások további terhet raktak a vezetőkre és a HR munkatársakra.
 
A HR Partner Consulting csapatát sokszor keresik meg azzal, hogy segítsen beleállni az ilyen helyzetekbe és segítsen abban, hogy a munkáltató az emberileg nehezebb döntések meghozatalánál is felelősen és empatikusan tudjon megnyilvánulni.
 
A gondoskodó elbocsátás egyik alapvető alkotóeleme eddig a személyes jelenlét volt. Amikor a cégtől távozók lehetőséget kapnak arra, hogy meggyászolják a veszteséget, elfogadják a nem kívánt változást és egy álláskeresési tréning, karrier-tanácsadás vagy coaching keretében elkezdjenek a jövőbe vezető lépésekről gondolkozni, kulcsfontosságú hogy a tanácsadóink megteremtsék a személyes bizalom és biztonság légkörét. 
 
Egy nehéz üzleti helyzetbe került ügyfelünk azzal keresett meg minket, hogy outplacement szolgáltatásainkat a karantén idején is szeretnék igénybe venni nagyobb létszámú leépítéséhez. Az első lépés az volt, hogy átgondoltuk, mely programelemek milyen formában vihetők át a virtuális térbe. A személyes karrier-tanácsadás, coaching szolgáltatások, melyekre önként tudtak az elbocsátott munkatársak bejelentkezni, egyértelműen az egyik legszemélyreszabottabb segítséget jelentették - ezt előre láttuk is. Ami az egyéni tanácsadásra fordított időt a leghatékonyabban támogatta, az egy megelőző álláskeresési tréning volt, ahol már a változással kapcsolatos alapérzéseket és motivációkat be tudták azonosítani a résztvevők és elkezdték megfogalmazni az álláskereséshez szükséges profiljukat és kétségeiket.
 
Talán az egyik legnagyobb dilemmánk az volt, hogy az online formában megtartott tréning, melyre a résztvevők otthoni, elszigetelt környezetből jelentkeztek be, mennyire legyen informatív vagy interaktív - vajon tudunk-e egy ilyen érzékeny témáról ekkora körben (10-20 fő) őszintén és előremutatóan beszélni. Ezért több forgatókönyvvel is készültünk, de az interaktív elemek használata jó döntésnek bizonyult. 
 
Ügyfelünk HR munkatársai extra figyelmet fordítottak arra, hogy elérjék a cégtől távozó embereket és minden érdeklődő lehetőséget kapjon a szolgáltatás igénybevételére - még úgy is, hogy a krízis által szűkösebb gazdálkodás mellett újabb és újabb jóváhagyást kellett szerezni a megnövelt szolgáltatási óraszámokra. A HR vezető felismerte azt, hogy minden egyes tanácsadói óra egy-egy további embernek jelenti a fogódzkodót a továbblépéshez a személyes életében.
 
A tapasztalatunk azt mutatja, hogy a többszöri meghívások, az emlékeztetők és a résztvevők felkészítése szintén elengedhetetlen ahhoz, hogy az egyébként már más állapotba került emberek valóban éljenek a felkínált lehetőséggel és személyes lelkiállapotukat akár felülírva is „eljöjjenek” a meghirdetett tréningre, tanácsadásokra.
 
A COVID okozta karanténidőszak alatt szolgáltatásainknál láttuk az online jelenlét erejét és azt, hogy az egyének és csoportok életében mennyit jelentett a (nagybetűs) Kapcsolódás. Ezek a találkozások tették lehetővé a résztvevők közötti tapasztalatok megosztását és egymás lélektani erősítését is. 
Az ügyfelünknél lezajlott folyamat is bizonyította, hogy egy teljes outplacement programsorozat az online térben is lebonyolítható és kiválóan működik, hozza a tőle offline módon elvárt eredményeket. Mi magunk is rájöttünk, hogy elindult egy olyan világ, ahol nem fog minden visszarendeződni a régi kerékvágásba.
 
Ennek a megbízásunknak köszönhetően egy új szolgáltatásunk született meg - hiszen vidéki vagy elszigeteltebb helyszínek esetében alternatívát jelenthet és bármilyen iparág számára elérhető, legyen szó többszáz fős webináriumról, kiscsoportos workshopokról vagy egyéni karrier tanácsadásról. Ezek a programok a már kipróbált eredményességgel gazdaságos megoldást nyújtanak ügyfeleinknek a jövőben is. Az utazások, terembérlet és egyéb járulékos költségek kiiktatásával pedig olyan ár-érték arányos módon szolgáltattunk, hogy még az ügyfelünk is meglepően tapasztalta, hogy ezzel a ráfordítással milyen jelentős mértékben tudta erősíteni a gondoskodó munkáltatói identitását a járvány idején is.
 
Amennyiben felkeltette érdeklődését outplacement szolgáltatásunk, forduljon hozzánk bizalommal a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen!

Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Hosszú távra visszanyúló gyümölcsöző együttműködésünk van a HR Partner Consulting több üzletágával is, jól ismerik már a kollegáinkat, kultúránkat, így minden új feladatnál, már félszavakból is megértenek minket és segítenek továbbmenni az úton, testreszabottan támogatják fejlődésünket, új ötletekkel, javaslatokkal állnak elő. Szakmai profizmusukat gazdagítja, hogy tanácsadóik, trénereik nagy része a vállalati oldalon is szereztek széleskörű tapasztalatot, így akár tréningről, akár fejlesztésről vagy fejvadászatról van szó, holisztikusan közelítik meg a feladatot, az üzleti szempontokat is figyelembe véve a fejlesztési feladatok mellett.


    Kovács Viktória
    HR Igazgató, EOS Magyarország
  • HR Partner
    Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


    Kelsánszky Mária
    Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • knorr
  • cisco
  • ge
  • unilever
  • etyek
  • ingatlan
  • kleffmann
  • agco
  • gdf-suez
  • fkf
  • nec
  • commerzbank
  • t-home
  • accace
  • spar
  • lufthansa
  • caussade1
  • metro
  • molson
  • mupa
  • adevinta-logo
  • blackbelt
  • knh-logo
  • fundamenta
  • kpmg
  • nuskin
  • elmu
  • vatera
  • alma
  • sanofi
  • bonafarm
  • delta
  • pepco-logo
  • scitec
  • ing
  • doka
  • monsanto
  • eon
  • bator
  • EOS_WM_RGB_red
  • celanese
  • mnb
  • mondalez
  • mvm
  • spice
  • euralis
  • mortoff
  • microsoft
  • ot
  • graphisoft
  • avon
  • kuka-logo
  • thyssenkrupp
  • exim
  • dbh
  • cafe-commonications-logo
  • generali
  • zinemath
  • borsodi-sorgyar-logo
  • abacus-medicine
  • jti
  • eurolog
  • balabit
  • dtz
  • mazars
  • gyokerek-es-szarnyak
  • mavir
  • sandoz
  • bisnode
  • edigital
  • heineken
  • zoboki
  • adr
Pro Bono

partnereink

gyökerek és szárnyak
három királyfi, három királylány
országos mentőszolgálat
bátor tábor
Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
Együttműködő

partnereink

Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
I. em. 4. sz.


HR Partner Consulting
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/005133
KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is

Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményeinkről!


© HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére