Fő tartalom átugrása

2020. június 19


Az elmúlt időszakban a krízishelyzet miatt számos nagyvállalatnak is új kihívásokkal kellett szembenéznie. Az otthoni munkavégzést, valamint a kommunikáció és a folyamatok átszervezését szinte egyik napról a másikra kellett megoldaniuk. H. Zsolt, egy svájci tulajdonú multinacionális cég kelet-európai logisztikai igazgatója osztotta meg velünk tapasztalatait. 
 
A vállalat közel 10 000 munkavállalót alkalmazó multinacionális cég - 50 országban foglalkozik bányászattal, mészkőfeldolgozással és vegyianyag nagykereskedelemmel. A válság okozta átállás a teljes adminisztrációs állományukat érintette.
 
„Számunkra az otthoni munkavégzés nem okozott nagy fejtörést, hiszen mindenkinek volt laptopja és mobiltelefonja is, így mind az 5 általam felügyelt országban könnyedén alkalmazkodtunk a home office feltételeihez. A szervezeti egységeken belül napi kétszer tartottunk videós értekezleteket országos szinten, regionális szinten pedig azonnal napi videóhívásokat vezettünk be a krízishelyzet kezelésére. Ezen felül heti összefoglalókat készítettünk az európai menedzsment számára. Úgy érezzük, a legnagyobb kihívást számunkra a gyorsan változó piaci helyzethez való alkalmazkodás jelentette – ez kicsit megviselt bennünket.”
 
A HR Partner Consulting 2017-ben kezdte meg a közös munkát a vállalattal – elsősorban a tréningekkel, képzésekkel és coaching szolgáltatásokkal. A kialakult válsághelyzetben pedig Pro Bono online coaching szolgáltatást vettek igénybe 2 vezető számára is.
 
„Meglepő módon az online térnek nem voltak hátrányai - nagyon jól sikerült, és pont jókor jött a támogatás az újonnan beilleszkedő csoportvezetőnk számára. Nagyon hálás vagyok a Pro Bono coaching lehetőségért, ami könnyebbé tette számunkra a krízishelyzethez való alkalmazkodást és a megoldásokban is segítséget nyújtott.”
 
A közös munka során arra törekedtünk, hogy csapatunk maximálisan támogassa partnercégünk munkatársait a hatékonyság fenntartásában, a biztonságukat előtérbe helyezve. Ennek érdekében konkrét biztonsági akcióterv és intézkedések születtek.
 
„A szabályok meghatározásakor figyelembe vettük a WHO iránymutatásait, az EU direktívákat és a HR Partner Consulting csapatának tanácsait is. Az irodába való visszatérésre három hullámot határoztunk meg, melyek mind 1-1 hónapot fednek le. Az első hullámban az adminisztratív állomány 30%-a, a második hullámban 50%-a, majd a harmadik hullámban az állomány 20%-a tér vissza az irodai munkához. Egy nap egyszerre csak a munkatársak maximum 50%-a tartózkodhat bent az irodában – most már nem is fogunk visszatérni arra, hogy mindenki egyszerre bejárjon. Ezen felül bevezettük a heti váltást, így felváltva, „A” és „B” héten járnak be a kollégák.”
 
Ez a kihívásokkal teli időszak azonban olyan változások bevezetésére is késztette a céget, amelyek közül jó néhány hosszú távon is a hatékonyságot szolgálja. Vajon mik azok az intézkedések, amik egy ilyen nagyvállalat életében előrelépést jelentettek?
 
„A megbeszéléseket teljes mértékben áthelyeztük a digitális térbe – ezt így fogjuk csinálni a jövőben is, amíg az utazási lehetőségek korlátozottak. Valamint a személyes kapcsolatok hiánya miatt beindultak az online kávézások is, ami sokat segített az otthon töltött időszak alatt, így ezt a szokást is szeretnénk megtartani.”
 
Bordás Beáta, a HR Partner Consulting HR Outsourcing üzletágvezetője is pozitívan látja az együttműködést:
 
„Nagyon izgalmas volt Zsolttal együtt gondolkodni a karanténszabályok feloldásán és látni, hogy egy tapasztalt regionális vezető és menedzsment milyen gyorsan és proaktívan tud reagálni a külső körülményekre. Fontos volt számunkra, hogy az adminisztratív munkaerő a legnagyobb biztonságban, a kockázatokat minimálisra csökkentve térjen vissza az irodai munkához. Jó volt látni, hogy a cég vezetése a pozitív hatásokat beépíti a mindennapokba és felhasználja az elmúlt 3 hónap tapasztalatait a „Hogyan térjünk vissza az irodába?” szabályok tervezésekor.”

Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

HR Partner
Blog

legfrissebb a HR világában

Hírlevél

legyél naprakész!

Értékeink

amiben hiszünk

Szakmaiság

Teljes körű, professzionális támogatás a szervezet emberi erőforrásait érintő összes kérdésben.

Élmény

Örömteli, vidám és inspiratív jelenlét a közös projekteken.

Szenvedély

Folyamatosan tanulunk; akár az ügyfél helyett is, megtaláljuk a piacon elérhető színvonalas újdonságokat.

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
10 éves HR Partner Consulting
Hosszú távra visszanyúló gyümölcsöző együttműködésünk van a HR Partner Consulting több üzletágával is, jól ismerik már a kollegáinkat, kultúránkat, így minden új feladatnál, már félszavakból is megértenek minket és segítenek továbbmenni az úton, testreszabottan támogatják fejlődésünket, új ötletekkel, javaslatokkal állnak elő. Szakmai profizmusukat gazdagítja, hogy tanácsadóik, trénereik nagy része a vállalati oldalon is szereztek széleskörű tapasztalatot, így akár tréningről, akár fejlesztésről vagy fejvadászatról van szó, holisztikusan közelítik meg a feladatot, az üzleti szempontokat is figyelembe véve a fejlesztési feladatok mellett.


Kovács Viktória
HR Igazgató, EOS Magyarország
HR Partner
Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


Kelsánszky Mária
Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
HR Partner
Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


Kriszt Hajnalka
People and Performance Manager, LeasePlan
HR Partner Consulting
Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


Heiszmann Henrietta
HR Igazgató, Extreme Digital
Rólunk mondták
Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


Nemes János
HR Igazgató, Biotech
Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


Markovits Dóra
HR Igazgató, Celanese Magyarország
10 éves HR Partner Consulting
Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


Kosztolánczy Gábor
Vezérigazgató-helyettes,
Művészetek Palotája
    ÜGYFELEINK

    ők már bíznak bennünk

    alma
    abacus-medicine
    metro
    heineken
    sanofi
    microsoft
    ing
    doka
    t-home
    etyek
    gdf-suez
    vatera
    graphisoft
    monsanto
    thyssenkrupp
    spice
    generali
    pepco-logo
    molson
    lufthansa
    eon
    commerzbank
    zoboki
    sandoz
    nec
    elmu
    kuka-logo
    dtz
    spar
    unilever
    adevinta-logo
    jti
    fundamenta
    EOS_WM_RGB_red
    knorr
    zinemath
    mnb
    cisco
    cafe-commonications-logo
    bonafarm
    exim
    borsodi-sorgyar-logo
    mondalez
    dbh
    mupa
    bisnode
    mavir
    kleffmann
    avon
    nuskin
    bator
    ge
    adr
    knh-logo
    kpmg
    delta
    edigital
    blackbelt
    mvm
    euralis
    mazars
    ot
    balabit
    celanese
    accace
    agco
    caussade1
    scitec
    gyokerek-es-szarnyak
    ingatlan
    mortoff
    eurolog
    fkf
    Pro Bono

    partnereink

    gyökerek és szárnyak
    három királyfi, három királylány
    országos mentőszolgálat
    bátor tábor
    Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
    Együttműködő

    partnereink

    Kapcsolat

    várjuk a megkeresésedet!

    HR partner

    HR PARTNER CONSULTING KFT.

    1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
    I. em. 4. sz.